طراحی‌های جدید سازه‌های مقاوم در برابر زلزله
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
طراحی‌های جدید سازه‌های مقاوم در برابر زلزله
نوشته شده در شنبه 19 ارديبهشت 1394
بازدید : 80
نویسنده : mostafa arazi

امروزه در کشورهای پیشرفته و لرزه‌خیز ساختمان‌های بلندمرتبه، سد‌ها، پل‌ها به همراه نیروگاه‌ها و موارد با اهمیت دیگری از دیدگاه عملکردی و تحقیقاتی به دستگاه‌های شتاب‌نگار و شبکه‌های شتاب‌نگاری مجهز هستند. فاطمی عقدا با بیان اینکه طراحی‌های جدید سازه‌های مقاوم در برابر زلزله بدون استفاده از شتابنگا‌شت‌هایی که ترجیحاً‌در‌‌ همان مکان ثبت شده باشند، توصیه نمی‌ شود، افزود: با علم به این مسئله در مجموعه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برنامه‌های فراوانی جهت توسعه کمی و کیفی شبکه شتاب‌نگاری زلزله کشور تدوین شده است.

رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن افزود: تدوین برنامه‌ها به گونه‌ای است که بتوان علاوه بر پوشش کلیه مناطق کشور، ساختمان‌های بلند و سایر مراکز مهم اقتصادی و حیاتی کشور تحت پوشش قرار گیرد. فاطمی عقدا خاطرنشان کرد: در این راه شناخت ویژگی‌های گسل‌های فعال و مطالعه اثر خاک با اجرای آرایه‌های شتاب‌نگاری، رفتارنگاری آن‌ها می‌تواند کمک فراوانی به شناسایی ویژگی‌ها و رفتار چشمه‌های لرزه‌زا و اثر خاک بر جنبش ناشی از زلزله در کشور داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان خاطرنشان کرد: در این ارتباط رفتارنگاری لرزه‌ای گسل‌های فعال و همچنین مطالعه اثر خاک با احداث آرایه‌های شتابنگاری ویژه می‌تواند کمک قابل توجهی به دانش مهندسی زلزله و زلزله‌شناسی مهندسی و کاهش اثرات تخریبی زلزله‌ها کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 




:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: طراحی‌ های جدید, سازه‌های مقاوم در برابر زلزله, سازه مقاوم, زلزله تهران, زلزله بم ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: